vrijdag 3 juni 2011

Gevaren van Henna-tattoo's

Vandaag heb ik voor jullie een artikel dat ik niet zelf geschreven heb, maar toch met jullie wil delen. Het gaat namelijk over de gevaren van een Henna-tatoeage. Ik heb het artikeltje over genomen van Silja, hier kun je haar persoonlijk verhaal lezen.



Wat is henna:
Henna is een grote plant die onder andere in India, Marokko en de Arabische streken groeit. De bladeren worden gedroogd en tot fijn poeder vermalen. Hiervan wordt dan een papje gemaakt door water of citroensap toe te voegen, met eventueel nog enkele andere veilige ingrediƫnten zoals suiker, enkele druppels lavendelolie,...Als de pasta op deze manier is gemaakt, is ze volkomen veilig en zelfs gezond voor de huid. Kloofjes kunnen sneller genezen als er henna op gesmeerd wordt, en de huid wordt zachter. Het geeft ook een verfrissend gevoel bij warm weer.


Het komt vaak voor dat er op vakantiebestemmingen ook schadelijke stoffen worden toegevoegd aan de henna, zoals benzine, petroleum, white spirit, terpentijn, noem maar op. Dat wordt gedaan om de henna donkerder te laten kleuren. Dit is zeer ongezond en schadelijk voor de huid, maar ook de dampen die je hiervan inademt zijn schadelijk. Je krijgt er vaak een branderig gevoel van op de huid, met jeuk en rode uitslag.


De gevolgen kunnen heel pijnlijk zijn...


















Dus pas heel goed op met henna, het is heel mooi, maar als het verkeerd gaat kan het een litteken worden voor de rest van je leven!

2 opmerkingen:

  1. Ik heb er eentje op mijn voet, en zwarte henna.
    Het is bijna weg, ik hoop dat er niks overlaat.
    Nu ik dit lees, ben ik erg bang.
    Ik heb me moeder ook zoiets laten lezen.
    Ik doe het nooit meer, ik vind dat het verboden moeten worden die zwarte henna.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet elke henna je hebt ook gewoon henna die goed is voor je en gezond zoals hier boven vermeld staat de henna die je hier in Nederland kopen in die Marokkaanse winkeltjes is bijvoorbeeld niet schadelijk voor je ik heb er heel veel ervaringen mee, het klopt inderdaad dat de henna die je in anderen landen doet meestal niet echt gezond voor je is omdat ze er van alles in gooien..

    BeantwoordenVerwijderen